کسب مقام نخست تیم ژئوعلم دانشگاه علم و فرهنگ در ششمین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح

تیم ژئوعلم دانشگاه علم و فرهنگ در ششمین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح که توسط انجمن ژئوتکنیک ایران به میزبانی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهیدبهشتی، پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، حائز کسب رتبه نخست شد.

تیم ژئوعلم دانشگاه علم و فرهنگ با معرفی معاونت دانشجویی و فرهنگی و تهیه مقدمات برای حضور در این دوره از مسابقات، توانست در رقابت با تیم‌هایی از دانشگاه‌های صنعتی شریف، شهید بهشتی، خوارزمی، بوعلی‌سینای همدان، اراک، صنعتی شاهرود و ملایر مقام نخست را کسب کند. سرپرستی این تیم بر عهده دكتر رضا كيهاني، عضو هيئت‌علمي گروه عمران - ژئوتكنيك و محمدحسين حاجي قاسم، عرفان جوینی، همایون مهدی‌پور و شکیباسادات گیاهی اعضای این تیم دانشجویی هستند.

ششمین دوره «مسابقات ملی دیوار خاک مسلح» با حضور جمع بزرگی از مقامات مسئول، استادان، کارفرمایان، طراحان، دانشجویان این عرصه و با مشارکت تعداد کثیری از شرکت‌های معتبر حوزه مهندسی عمران، در قالب غرفه‌های مختلف برگزار شد. نمایشگاه جانبی نیز با حضور شرکت‌های مطرح حوزه مهندسی، به ویژه خاک و پی برگزار شد. در این دور از مسابقات ۴۵ تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور ثبت‌نام کردند، که ۱۵ تیم از آن‌ها به مرحله نهایی مسابقه راه یافتند.

گفتنی است، این مسابقات هرساله به همت تعدادی از دانشجویان و با حمایت انجمن ژئوتکنیک ایران برگزار می‌شود. شرکت در این رویداد برای تمامی دانشجویان مهندسی عمران سراسر کشور، در هر مقطعی، مجاز است. این رویداد فرصتی است تا تیم‌‌های شرکت‌کننده در قالب تیم‌‌های دانشجویی سه یا چهارنفره، بتوانند در یک مسابقه علمی و عملیاتی نسبت به طراحی و اجرای نمونه‌‌ای از دیوارهای خاک مسلح در مقیاس کوچک اقدام کنند و با مفاهیم و اصول شاخه ژئوتکنیک علم عمران، آشنا شوند.